Finale

Her_Fading_Words 18 maart 2024
In 'De Terugkeer naar Maxton Hall College' gunt Mona Kasten ons een laatste keer een blik in het leven van Ruby Bell en James Beaufort. Nadat Ruby geschorst is van Maxton Hall, komt hun relatie
opnieuw onder druk te staan. James zou immers zelf verantwoordelijk zijn geweest voor haar schorsing – iets wat Ruby maar moeilijk kan rijmen met de jongen die ze kent. James krijgt het intussen moeilijker en moeilijker met zijn toenemende verantwoordelijkheid binnen het familiebedrijf. Kan hij aan het pad ontsnappen dat zijn vader voor hem heeft uitgestippeld? En maakt zijn relatie met Ruby überhaupt een kans?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik wat gemengde gevoelens had toen ik dit boek opnam. Ik
vond deel één heel fijn lezen, maar doordat het tweede deel me wat was tegengevallen,
had ik toch zo mijn twijfels over het derde deel. Omdat het tweede boek in een reeks wel
vaker minder sterk is, besloot ik het er uiteindelijk toch op te wagen. Helaas was dit boek opnieuw niet helemaal wat ik ervan had verwacht.

De vertelstijl is fijn, en door de wisselende perspectieven krijgen we ook inzicht in andere
personages. Hoewel dat voor sommigen wellicht storend is, vond ik dat veelvoud aan
perspectieven juist leuk. Het heeft het verhaal voor mij toch enigszins gered. Ik vond de nevenpersonages, Ember en Lydia, namelijk aangenamer om lezen dan de hoofdpersonages (bij wie het, naar mijn mening, toch wat aan chemie ontbrak). Sommige stukken leken me ook wat langer dan nodig (waardoor het verhaal wat vertraagd werd).

Mijn eindconclusie? Ik heb het verhaal beslist niet met tegenzin gelezen, maar ik hou er ook geen wow-gevoel aan over.

Meer recensies van Her_Fading_Words