Daal af in de catacomben van Parijs

Her_Fading_Words 31 maart 2024
In 'Tunnel van Botten' volgen we de familie van Cassidy Blake naar Parijs. Cassidy's ouders zijn Inspookteurs, een stel amateuristische spokenjagers die een eigen tv-reeks opnemen. In Parijs trekken ze naar de eeuwenoude catacomben. Daar worden Cassidy en haar beste spookvriend, Jacob, geconfronteerd met een klopgeest. De streken van de geest beginnen onschuldig, maar groeien al snel uit tot een reƫle bedreiging voor de stad en haar inwoners. Kunnen Cassidy en Jacob hem tegenhouden?

Ik vond het eerste deel, dat zich afspeelde in het Schotse Edinburgh, heel fijn om te lezen (zeker omdat ik zelf al eens in de stad ben geweest en Schwab de sfeer zo goed weet te vangen). Ook dit deel was ik weer helemaal bevangen door de atmosferische beschrijvingen. Ik heb de Parijse catacomben nog nooit bezocht, maar door Schwabs oog voor detail, waan je je in de straten van Parijs en deze beroemde 'attractie'. De bedrukkende sfeer van je ondergronds bevinden, de beklemmende duisternis, de stille dreiging van de klopgeest. Het klopte allemaal.

In dit deel krijgen we ook wat evolutie van de personages te zien. Hoewel het een nieuw avontuur is, gaat de rode draad van het verhaal - de relatie tussen Jacob en Cassidy - gewoon door. Cassidy maakt zich hoe langer hoe meer zorgen over Jacob, die met de tijd meer aan kracht lijkt te winnen. Ze vreest dat hij ook een klopgeest zal worden. Haar rol als spokenjager zorgt dan ook voor toenemende spanning. Tegelijk komen we ook wat meer over Jacob te weten (al kan ik daar niet veel over zeggen zonder te spoilen).

Wil je lekker griezelen? Laat je dan zeker meevoeren door dit pareltje.

Meer recensies van Her_Fading_Words