Gecompliceerd en meeslepend

Herke1978 26 maart 2020
Het bloemenmeisje begint juni 1988. Op een verlaten plek in de Franse Pyreneeën wordt een verwilderd tienermeisje naast een dode vrouw aangetroffen. Van beide zijn geen gegevens bekend en het tienermeisje krijgt de naam Nina Fleuri. Nina ontwikkeld zich tot een succesvolle ondernemer in de kruidengeneeskunde met hulp van haar adoptiemoeder Gigi. Tijdens de opening van een nieuwe onderneming staat plots haar tweelingzus Thea voor haar neus. Beide wisten niet van elkaars bestaan af. Kort na hun ontmoeting verdwijnt Thea spoorloos. Nina zet alles op alles om Thea te vinden. Het wordt niet alleen een zoektocht naar Thea, maar ook naar het verleden en leidt tot onthutsende conclusies. Het verhaal eindigt met een bijzonder plot zonder einde.
Dit was mijn eerste boek dat ik las van Anya Niewierra en het heeft me aangenaam verrast. Het bloemenmeisje is een gecompliceerd en meeslepend verhaal. Een genot om te lezen. De scenische schrijfstijl neemt je mee vanaf de eerste zin en laat je het verhaal voelen, ruiken, emotioneren en ontroeren.

Meer recensies van Herke1978