Prachtig verhaal over interne worsteling

Het Boekenbijtje 10 maart 2024
Het verhaal volgt Ben en Maddy. Ben komt per toeval in het huis van Maddy terecht. Samen met een aantal anderen vormen ze een rockband, Rebellion.

Ben komt uit een kille en rijke familie. Maddy zit in een pleeggezin, aangezien zijn eigen moeder niet in staat is om voor hem te zorgen. Hoewel ze alletwee uit een andere wereld komen bloeit er iets op. Maddy worstelt met zichzelf , want hoe kan iemand van hem / hun houden, als hij/hen niet weet wie hij/hen is.?

Anne schreef met dit boek een prachtige prequel voor de Zorgen voor de Liefde . Er zitten behoorlijk veel tijdsprongen in het verhaal. Dit maakt het voor sommige mensen minder toegankelijk. Voor mij gaf het juist iets extra's. Maddy en Ben werden voor mij niet zomaar personages. Het werden echt personen.

Al in de proloog wordt al duidelijk dat Ben het einde van het boek niet gaat halen. Ondanks dat ik dat al wist was het einde toch erg verrassend.

Anne tovert met woorden en heeft een prachtig boek geschreven over de interne worstelingen van iemand die niet weet wie hij/zij/hen is, de onbegrip die daarbij komt kijken en de rots in de branding die je onvoorwaardelijk steunt.

Dank je wel Anne voor dit prachtige boek. Ik ga zeker meer van je lezen.

Meer recensies van Het Boekenbijtje