Kruip in de huid van Angel

IdaL 30 maart 2020
Angel groeit op in een echte achterstandswijk. Haar moeder was 16 toen ze haar kreeg en heeft nooit haar school afgemaakt. Nu is ze danseres in een nachtclub wat Angel vreselijk vindt, ze schaamt zich voor haar moeder. Angel heeft ADHD en af en toe kan het flink botsen tussen haar en haar moeder. Tegelijkertijd voel je de sterke band tussen die twee. Die interactie is heel levendig en met veel humor beschreven. Ze kunnen allebei zo heerlijk in de rol schieten van Drama Queen. Angel heeft weinig contact met leeftijdsgenoten, houdt iedereen op afstand. Maar dan ontmoet ze Kayleigh, een slim meisje die ook uit haar wijk komt. Angel merkt dat ze sterke gevoelens heeft voor haar. Ik vind het heel goed dat het boek in de bieb het trefwoord "verliefdheid" mee gekregen heeft, want dat het om twee meisjes gaat doet er niet echt toe. Een goed geschreven boek met veel dieperliggende psychologie om over na te denken. Vanaf 12 jaar.

Meer recensies van IdaL