Feel good verhaal voor jonge goede lezers

IdaL 20 oktober 2022
Nelle is een beetje een dromerig type. Thuis hebben ze het niet breed. Haar moeder is zangeres zonder veel werk en haar vader kan niet werken omdat hij last heeft van zijn rug. Maar toch is het een vrolijke boel thuis. Op een dag krijgt Nelle te veel wisselgeld bij de bakker. Ze koopt daarmee op school een lot, ze wint toch nooit wat. Maar deze keer wel tot haar grote verbazing: een all-in vakantie voor het hele gezin. Ik vind de humor in het boek erg aanstekelijk: grappige taalspelletjes en fantastische tekeningen. Problemen zijn nooit te groot om op een vrolijke manier te kunnen worden opgelost. Echt een feel good verhaal dus. Voorlezen vanaf 6, zelf lezen 8 jaar. Dus ook perfect voor jonge goede lezers.

Meer recensies van IdaL