De maatschappij in het klein

IdaL 27 oktober 2022
Enne Koens heeft de maatschappij in het klein beschreven in dit verhaal over de mensen in de flat van Deetje. Vol compassie voor alle verschillende mensen die er zijn, met eigenlijk allemaal dezelfde wens: gekend, geliefd en gemist te worden. Deetje woont alleen met haar moeder en heeft het idee dat ze geadopteerd is, want ze lijkt helemaal niet op haar. Deetje vindt een brief waarop "retour afzender" staat maar het verzendadres is niet meer leesbaar. Ze probeert samen met haar vriend Vino en hun buurjongen Kevin erachter te komen voor en van wie de brief is. Zo leren ze veel mensen in de flat beter kennen en tenslotte daardoor ook zichzelf. Ik moest wel een beetje inkomen in het verhaal, vond het begin een beetje geconstrueerd. Maar later werd ik helemaal meegenomen in het verhaal. En in de gedachtes erachter: hoe mensen gevormd worden door wat ze meemaken en hoe belangrijk het is die verhalen te kennen. Ben benieuwd of kinderen dat er ook uit halen. 10+
Lestips: https://leesbevorderingindeklas.nl/book-review/vanaf-hier-kun-je-de-hele-wereld-zien/

Meer recensies van IdaL