Voorleesboek over stoer zijn en over de kracht van verhalen

IdaL 09 november 2022
Hummel trekt met zijn ouders en papagaai Socrates door het land met een poppentheater. Maar Hummel wil een stoere ridder worden dus gaat hij op zoek naar Rodrigo de Ruige. Dat is een roofridder die een hele gevaarlijke reputatie heeft. Hummel is echter nergens bang voor. Hij komt in de problemen als hij de prinses Flip ontvoert om te laten zien hoe stoer hij is. Heel grappig is dat de prinses helemaal niet volgens het cliché bang is en alles lijdzaam ondergaat. Al gauw neemt ze af en toe het heft in handen. Haar vader de koning lijdt aan extreme melancholie, zeg maar gewoon depressie. De tovenaar Rabanks Rochus ziet zijn kans schoon om de troon van hem af te troggelen. Dat laten Hummel, Flip en de rest natuurlijk niet zomaar gebeuren. Dit verhaal is grappig en avontuurlijk maar gaat ook over de kracht van fantasie en verhalen. Dat spreekt mij natuurlijk extra aan! En over dat bang zijn helemaal niet erg is omdat je dan ook juist stoer kan zijn als je toch iets durft. En misschien is dat wel iets heel anders dan wat je eerst dacht. Voorleesboek voor vanaf 6 jaar.

Meer recensies van IdaL