Schijn bedriegt

Ilja Smit 20 mei 2020
Tarifa, het nieuwste boek van Kiki van Dijk, is een vakantiethriller die zich afspeelt in de surfstad Tarifa, gelegen aan de Spaanse kust. De wind- en kitesurfers kunnen hier hun hart ophalen; de reden dat Alex, Liv en Pepijn hier graag en zo vaak mogelijk komen. De mannen surfen en ondertussen vermaakt Liv zich in het zonnetje met een goed boek.
Na hun eerste ontspannen in de lokale bar avond wordt Liv wakker en komt tot de ontdekking dat Pepijn niet terug is gekomen. Dit is het begin van een spannende zoektocht naar hun zoon. Maar hier blijft het voor Liv helaas niet bijā€¦.

Het hele verhaal berust op schone schijn, niets is wat het lijkt en alles krijgt een onverwachte wending. Is er nog wel iemand te vertrouwen in dit ogenschijnlijk gemoedelijke Tarifa?
In aanloop naar de ontknoping is de spanning/emotie bijna voelbaar.

Naar mijn mening heeft Kiki van Dijk een vlotte, aantrekkelijke schrijfstijl. In haar boeken gebeurt van alles in korte tijd en de ontknoping ligt zelden voor de hand. Kiki bezoekt voor het schrijven van een boek de plek waarover ze gaat schrijven; dat bezoek heeft zich wederom vertaald in een leesbaar spannend boek; heerlijk voor wat uurtjes ontspanning.

Meer recensies van Ilja Smit