Wolfzomer..komt er nog een deel?

Ina Beekman 21 mei 2021
Voor uitgverij Cargo mocht ik meedoen aan de leesclub van het boek Wolfzomer van Hans Rosenfeld.

Op de cover van het boek staat een Wolf hiermee geeft de schrijver de titel goed aan. Maar het gaat nou niet echt over de wolf. Het begint wel met een Wolf. De maaginhoud van deze wolf blijkt een speurtocht te worden naar een moordenaar of zijn t er nou meerdere. Daarbij spelen ook partij drugs en geld een grote rol. In het begin leren we wel erg veel personages kennen maar hoofdrol is toch weggelegd voor Hannah en haar familieleden. Het is in het begin even puzzelen wie nou wie is maar na een aantal hoofdstukken krijg je dit wel voor elkaar.

Rechercheur Hannah wordt op deze zaak gezet. Gedurende het boek leren we Hannah steeds beter kennen. De speurtocht speelt zich af in het dorpje Haparanda wat in het noorden van Zweden ligt. Dit dorpje bestaat echt.. wat het verhaal leuk maakt maar soms ook verwarrend iss dat er ook vertelt wordt uit het perspectief van het dorp zelf vertelt wordt. Ik had het wel fijn gevonden als dit boven de hoofdstukken aangekondig had gestaan omdat je soms niet gelijk weet of je leest wat het dorp vertelt of dat het Hannah is. Na een paar zinnen wordt dit wel duidelijk.

"het regent als ze langzaam wakker wordt. Ze verwacht een dag et veel gepraat en verbazing en onrust. Velen zullen ondanks de regen rond het beschadigde hotel staan en zeggen dat het een onveilig gevoel veroorzaakt , dat ze erover denken te verhuizen. Dat zal niemand doen. Niet om die reden in ieder geval.

Hannah is getrouwd met Thomas en samen hebben ze twee kinderen.... er schijnt nog een derde kind te zijn die is verdwenen toen ze jong is maar hoe dit precies gegaan is wordt niet echt duidelijke. Ik hoop dan ook dat er nog een tweede deel in deze serie komt ide ik graag zou lezen . Het boek leest erg fijn weg maar laat je wel wat zitten met een aantal onbeantwoorde vragen.Voor Daarom 4 sterren voor dit boek.

Meer recensies van Ina Beekman