Dit boek wil ik al 20 jaar lezen

Inge Otter-helder 05 februari 2016
dit boek wil ik al 20 jaar lezen.
toen ik vroeger op school zat , hing er een poster in het lokaal nederlands met een afbeelding van dit boek erop. hele lesuren tuurde ik in gedachten naar die poster en wilde het boek graag lezen. Ik heb het nooit geleend van de bieb destijds.

Nu jaren later kwam ik het tegen in de bieb en ik had het gevoel van dit moet ik alsnog lezen.ik ken bijna elk detail van de omslag omdat ik er zo vaak naar gestaard heb tijdens lesuren.

Ik heb het in 3 uur tijd uitgelezen. Het is een heftig verhaal ...een uit een dozijn en het is naar mijn mening niet erg origineel geschreven. het heeft een voorspelbaar verloop en niet heel veel diepgang. maar goed het is dan ook maar 180 bladzijde lang. desondanks drie sterren omdat dit een onderwerp is wat vandaag de dag nog steeds aandacht verdiend. Helaas zijn dit wel verhalen die vaak voorkomen toen al en nu nog steeds. Ik denk dat de schrijfster dat hiermee duidelijk heeft willen maken. In de tijd dat dit geschreven is waren er ook nog niet heel veel boeken over dit onderwerp dus het is goed dat hier aandacht voor gevraagd is , alleen is mijn persoonlijke mening dat het verhaal wat meer spanning diepgang en details had mogen bevatten.

het is nu een beetje voorspelbaar..meisje heeft het moeilijk jongen komt haar helpen , leraar komt in actie en dat is het.

Meer recensies van Inge Otter-helder