Herkenbaar grappig en uniek

Inge Otter-helder 22 oktober 2018
Jasmijn vink ervaart als jong meisje al hoe het is om anders te zijn. Knullig als ze is gaat er veel fout en trekt ze niet alles wat bij kinderen in haar omgeving vanzelf lijkt te gaan.
Enorm grappig geschreven ook al vind ze het zelf waarschijnlijk niet altijd grappig. Ik herken dit enorm want Ik heb een dochter met autisme. Het verstaan van vriendschap en interpreteren van non verbale communicatie. Drukte en onzekerheden op feestje... allemaal erg herkenbare dingen waar iemand met autisme moeite mee kan hebben.

Vanaf bladzijde 1 tot aan het einde zie ik dingen waarvan ik denk , dit is eigenlijk heel logisch allemaal en helemaal niet vreemd of raar.
Ik heb genoten van het boek alhoewel ik ook wel iets van weemoed voel omdat het bij jasmijn zo lang heeft geduurd voordat duidelijk werd wat ze heeft.
Verbazing omdat er bij haar ouders nooit een lampje is gaan branden van..goh zouden we eens gaan kijken of ze getest kan worden? blijkbaar niet dus.

Meer recensies van Inge Otter-helder