Blond op Bonaire

IngeBrun 01 juni 2020
Dankzij de leesclub van thrillzone mocht ik dit boek lezen. De cover van Blond op Bonaire doet erg zomers aan. Een mooie heldere blauwe zee waar je zo in wil duiken. Het geeft een echt vakantie gevoel maar deze is meteen weg zodra je het voorwoord leest. Het is een eerbetoon aan alle vrouwen die tijdens hun vakantie zijn vermist en of vermoord. De toon is hiermee gezet en als moeder moet ik een paar keer slikken. Hier wil je niet mee geconfronteerd worden.

Blond op Bonaire gaat over Reggie, wonend bij zijn tante en voorwaardelijk vrij. Hij is gek op mooie meisjes en op drank. Hij weet heel goed dat de drank niet goed voor hem is en dat het rare dingen met hem doet. Hij werkt voor een klein loontje op het Plaza Resort en hierdoor is hij vaak op zoek naar andere manieren om aan geld te komen.
Dan hebben we het gezin Lex en Linda met hun dochter Luna die op vakantie zijn op Bonaire. Voor de gezelligheid mag Luna haar vriendin Guusje meenemen. De meiden willen feesten en naar party's maar de ouders hebben hier problemen mee. Je hebt toch een kind van een ander mee. Wanneer de meiden twee jongens ontmoeten mogen ze, na een kennismaking, met hen naar een party. Wanneer 's nachts Luna alleen thuis komt begint de nachtmerrie voor elke ouder. Waar is Guusje en wat is er gebeurt.

Ellen de Vriend heeft een vlotte en plezierige schrijfstijl, Helaas mis ik de spanning die ik wel had verwacht in dit boek. Dit komt waarschijnlijk doordat de personages niet goed zijn uitgewerkt. De personages zijn erg oppervlakkig en ik krijg er geen gevoel bij. Ik zal niet gaan spoileren maar bij sommige gebeurtenissen had ik een hele andere reactie verwacht.

Het plot heeft een verrassende wending die ik niet zag aan komen maar hier blijft het dan ook bij. Dit werd te snel afgewerkt en wederom zonder gevoel. Een gemiste kans.

Ik geef het boek 2,5 sterren

Meer recensies van IngeBrun