Indrukwekkend

IngeBrun 02 februari 2021
Met dank aan Futuro Uitgevers mocht ik het boek Hoofdstuk van Rutger Slump lezen. Wat mij meteen opviel was de cover. Deze is voornamelijk wit maar daarop in duidelijke letters de titel, in kleine letters de uitgever en de auteur en een oranje onderbroken stippellijn. De stippellijn gaat op en neer net zoals het leven van Slump gaat. Ook deze gaat tijdens zijn herstel met ups en downs. . Na het lezen begrijp je de cover beter en vooral de titel vind ik geniaal.

In Hoofdtsuk vertelt de auteur Rutger Slump zijn eigen verhaal. Rutger is getrouwd en is vader van twee kinderen. Naast zijn gezin is hij leidersschapstrainer wat hij met veel plezier doet.
Wanneer hij op een morgen zijn dochter uit bed wil halen, wordt hij getroffen door een herseninfarct en kan hij niets meer. Van een hardwerkende man verandert hij in een blinde, aan bed gekluisterde man. Een onzekere tijd breekt aan en niet alleen voor hem maar ook voor zijn gezin. Na twee lange weken in het ziekenhuis besluit Slump zijn hand te gaan trainen door middel van het schrijven van zijn biografie.

Het verhaal wordt in de ik-vorm geschreven. Slump neemt je mee in zijn revalidatie en ook krijg je een kijkje in het revalidatiecentrum. Het verhaal is vlot en puur beschreven en je voelt echt mee met de strijd die Slump aan moet gaan. Je voelt zijn woede, zijn verdriet en frustraties.

Hoodstuk is een indrukwekkende biografie over het leven na een herseninfarct . Geweldig hoe je tijdens zo’n strijd er zoiets moois en positiefs uit kan halen. Ik heb alleen maar respect. Hoofdstuk is zeker de moeite waard is om te lezen.en zal voor velen een herkenning zijn. Ik beloon het met 4 sterren

Meer recensies van IngeBrun