Goed begin van deze serie

ingrid Lemmens 17 april 2024
Ik wil beginnen met: waw de cover is prachtig en heel uitnodigend! Ik raak zelf altijd heel enthousiast als ik zo'n prachtige cover zie.

Het begin speelde zich vooral binnenshuis af en al waren de beschrijvingen van de huishoudelijke klussen en maaltijd bereidingen te uitgebreid naar mijn mening, toch boeide het me wel meteen.
Doordat de schrijfster een fijne en vlotte schrijfstijl heeft wil je blijven doorlezen en maakt het nieuwschierig naar wat er nog gaat komen.
De stukken die zich buiten haar werkplek afspelen zijn een stuk leuker om te lezen, de vrienden die ze maakt en de uitjes in Stockholm zijn op een fijne manier beschreven en dat leest lekker door. Ook de briefwisselingen met Martin die ze in de trein leerde kennen zijn leuk om te lezen, en hun liefde voor boeken is natuurlijk heerlijk. Je vraagt je natuurlijk steeds af, hangt daar liefde in de lucht? En hoe gaat dat verder, zeker omdat hij joods is en op de achtergrond het begin van de oorlog aanwezig is zoals de achterflap al vermeld.

Op een gegeven moment komt er vaart in het verhaal en gebeurde er van alles waardoor het een stuk leuker en intenser werd in mijn beleving. Betty zie je groeien in het boek van een naief plattelandsmeisje tot een stadse jonge vrouw die weet wat ze wil.
Het leuke aan historische romans vind ik altijd dat je even helemaal ergens anders bent. En je beleeft het ook zoals de personages dat in die tijd deden, de vrouwen in die tijd hadden het niet makkelijk. Het verschil tussen stad en de armoede op het platteland waar Betty vandaan komt is groot. Het was mooi om de liefde voor haar familie en waar ze vandaan komt te voelen in het verhaal en tegelijk ook haar nieuwschierigheid naar de grote stad.
Betty wil haar hart volgen maar soms moet je dat met een omweg doen en dat vond ik een verrassende en goede plotwending nadat er twee geheimen uitkomen maar dat moet je zelf ontdekken door dit fijne boek te gaan lezen!

Het was erg leuk dat dit verhaal zich in Zweden afspeelde want dat was voor mij nog nieuw, wat meer beschrijvingen van de stad hadden voor mij wel wat toegevoegd want dat trekt je wat meer in het verhaal. Ik kreeg nu niet zo het gevoel dat ik er zelf was wat ik wel altijd heel fijn vind.
Ik heb toch erg genoten van dit boek en ik verheug me op deel 2 want ik wil graag weten hoe het verder gaat met Betty!

Het is een vlotte roman die gemakkelijk leest en gaandeweg het verhaal alleen maar beter wordt.

Meer recensies van ingrid Lemmens