De ontdekking van de kleine boekjes

Ingrid 22 augustus 2021
Normaal gesproken kijk ik niet naar kleine boekjes. Ze trekken mij niet aan; ik heb het vooroordeel dat het geen echt verhaal zou kunnen zijn. En ik zat dus fout. Nooit meer zal ik wegkijken als ik ergens kleine boekjes zie liggen.

Boslust is een heerlijk weglezend cozy crime verhaal over twee vriendinnen die elkaar na een lange tijd ontmoeten op een camping op de Veluwe. Als er op de camping iemand overlijdt doen de vriendinnen alsof ze weer jong zijn en gaan ze detective spelen.
Zoals ik al schreef leest het verhaal heerlijk weg, er zit een soort cadans in. De omgang tussen de twee vriendinnen is goed herkenbaar en doet je af en toe glimlachen. Het verhaal is mooi afgerond met een extraatje aan het eind van het verhaal wat leuk gedaan is. Het is een heerlijk boek om mee te nemen naar het strand of het ov in. Makkelijk hanteerbaar, heerlijk leesbaar en vooral ontspannend.
Valt er dan niets te zeuren? Jawel, alle Engelse woorden staan cursief, dat hoeft echt niet. Op deze manier wordt er extra aandacht op gevestigd, wat helemaal niet nodig is.

Meer recensies van Ingrid