humorvol verhaal over een geitengoeroe

Ingrid 20 februari 2020
De schrijfster Cindy Pieterse is een duizendpoot. Zo is ze onder andere comedian en schrijft ze columns. Dit zie je terug in het boek Weigevoel. De hoofdstukken zijn kort, columnachtig, doorspekt met humor en rake observaties over onze wereld.
Het verhaal speelt zich alleen maar af in de wei waar Dena gewoon haar ding doet. Ze geeft advies aan mensen die langs komen in ruil voor wat eten en ze houdt een instagramaccount bij met behulp van Grietje, haar medeweibewoonster. Op het moment dat Sarah, een yoga-learares met veel volgers op insta, Dena ontdekt is het hek van de dam en wordt Dena een beroemde geit en wordt ze meegetrokken in de hype die er ontstaat. Hoe gaat Dena hiermee om en blijft ze gewoon de geit die ze was?

De grote kracht van dit boek is de humor. In elk kort hoofdstuk is er wel een dingetje waarom je moet lachen of grinniken. Is het dan alleen maar lachten, gieren en brullen? Nee, er zit ook een boodschap in: Wees bewust van de invloed die sociale media heeft en de hypes die er ontstaan. Deze is echter zo verpakt dat je je niet schuldig hoeft te voelen als je die grote influencer bent of alles volgt op sociale media wat er maar te volgen valt. Het gevolg daarvan is wel dat er weinig spanning en diepgang in het verhaal zit.
Wil je een boek lezen ter ontspanning, wat makkelijk leesbaar is, met veel humor en wil je steeds een korte tijd lezen om later verder te gaan? Dan is dit een boek voor jou.

Meer recensies van Ingrid