Kabbelt naar een redelijke finale

Ingrid Zeeuwe 21 maart 2022
Ook dit derde deel van Lagerkrantz is niet meer dan "best redelijk" te noemen.
Het blijft vreemd, deze andere niet per sé slechte schrijfstijl dan die van Stieg Larsson. Dit deel kont pas goed op gang op tweederde van het verhaal. Dan wordt het beter, totdat kabbelt het wat en is het allemaal niet zo spannend. Daarna wordt het dan nog wat. Afgaand op de verhaallijn in de drie boelen van Lqgerkrantz over de zusjes Lisbeth en Camilla had ik me bij de titel iets meer spanning en focus op het kat- en muisspel tussen de twee voorgesteld. Dat bleek maar bijzaak in dit laatste deel. Ik was blij dat ik het boek uit had. Nogmaals niet slecht maar het had over elk willekeurig karakter kunnen gaan, on plaats van over de bekende karakters die bij Larsson beter uit de verf kwamen.
Hopelijk is de familie van Larsson nu klaar met het uitmelken

Meer recensies van Ingrid Zeeuwe