Prachtig geschreven.fantasy

Ingrid Zeeuwe 17 mei 2021
Frankrijk, 18e eeuw. Het eenvoudige meisje Adeline Larue will niet trouwen met de voor haar uitgekozen huwelijkspartner. In haar wanhoop.rent ze.het bos in, roept de duisternis aan om.haar te redden. De duisternis sluit een deal.met haar. Zij krijgt meer tijd om te leven. Vanaf dat moment wordt zij niet ouder. De keerzijde is dat zodra zij uit het gezichtsveld van iemand verdwijnt, men haar ogenblikkelijk vergeet. Ook kan zij haar eigen naam niet uitspreken.
Nu zwerft Addie al drie jaar over de wereld, zonder kans op liefde of een regelmatig bestaan. Dan ontmoet zij Henry,, de boekverkoper. Snel blijkt dat Henry zich Addie wel herinnert. Voor het eerst durft Addie te hopen op.ene normaal leven. Henry en Addie worden verliefd. Beiden hebben zo hun geheimen. Addie gaat er alles aan doen om de vloek te verbreken.
Het boek wisselt regelmatig tussen de diverse tijden waarin het verhaal speelt. Dat is erg mooi gedaan, zo ontvouwt zich het verhaal steeds meer. De oorzaak, de avonturen van Addie en later de geschiedenis van Henry, worden langzaam duidelijk. Ik vroeg me af of het Addie zou lukken de vloek te doorbreken. De schrijfstijl vond ik erg mooi, mooie verhouding tussen verhalend en dialogen. Het verhaal zit goed in elkaar en werkt naar een ontknoping. Het is niet zomaar een fantasy liefdesgeschiedenis, maar een die gaat over sterke karakters, liefde, opoffering en doorzetten. Ik heb genoten van dit prachtige boek. Bovendien erg goed voorgelezen.

Meer recensies van Ingrid Zeeuwe