Waar is het lijk dan??

Ingrid Zeeuwe 13 juni 2020
Ik was heel benieuwd naar dit boek. De titel maakte me zeer nieuwsgierig. Wat ik er uiteindelijk van vond:
Absoluut avontuurlijk en spannend. Het lastig om zonder al te veel te verraden te vertellen waar het om gaat, maar het uitgangspunt en het plot vond ik originineel. De uitwerking deed echter wat chaotisch aan. Het is inderdaad een achtbaan met snelle plottwisten en behoorlijk wat personnages. Ergens halverwege gaf ik het op om bij te houden wie wie was. Voor mij stond dat het verhaal niet in de weg. Ergens op driekwart komen aardig wat lijntjes bij elkaar en dan wordt ook duidelijker waar het verhaal naar toe gaat. De eindrace vond ik erg spannend en goed in elkaar zitten. Heel mooi vond ik de cliffhanger op het einde.

Jammer vond ik dat de karakters van een paar hoofdpersonen niet meer uitgewerkt werden.
De titel vond ik weinig raakvlakken met het hele verhaal hebben. Maar storend vond ik dat niet.

Wat mij beviel aan het boek: de schrijfstijl. Zonder meer dynamisch, beeldend en met redelijk wat dialoog. Precies waar ik van hou. En de cliffhanger maakte mij ook wel nieuwsgierig naar hoe het verder gaat met Lil, Hjalmar en Hofman. Ik vond het boek de moeite waard om te lezen maar vanwege de chaotische en veelheid aan personnages geef ik het drie sterren.

Meer recensies van Ingrid Zeeuwe