Soms heb je voor alles gips nodig

Irene 28 juni 2020
“De allergrootste hekel heb ik aan onzichtbare wonden, die diep vanbinnen aan het bloeden zijn zonder dat iemand ervan afweet.”
Een verse scheiding, een vingertopje eraf, een zogenaamd gebroken arm. Voor alles is gips nodig, maar werkt het voor alles?

Wederom een goed en mooi verhaal van Anna Woltz.
Ik vind het knap hoe ze belangrijke en zeker niet makkelijke thema’s op een zeer toegankelijke, humoristische en ook realistische manier over weet te brengen op de lezer.
Kinderen zien situaties anders, maar zien en horen vaak veel. Ze zijn vooral eerlijk. Een ziekenhuis is geen leuke plek, maar Fitz ontmoet andere kinderen en ze maken er op een bepaalde manier toch iets leuks van. Met elkaar en voor elkaar. Zodat toch wat dingen gelijmd (of gegipst) worden.

Meer recensies van Irene