Vlot en goed verhaal

Irene 22 november 2023
Wat als muziek niet meer toegestaan is in je leefwereld en je ouders niet meer je fysieke ouders blijken te zijn, maar robots? Het overkomt Ravi, Zina, Blinker en Mink.
Muziek is alles! Hoe is het om hun gitaar, piano of drumstel niet meer in handen te hebben en hoe is het om ook niet meer te mogen zingen en neuriën?
Hun ouders doen vreemd en zíjn vreemd, want ze hebben een stekker aan de achterkant, slapen met hun ogen open en er is een vreemd blauw licht te zien.

En... waar zijn hun échte ouders dan heen? Op zoek naar hun ingenomen muziekinstrumenten werken ze samen om te weten te komen waar een draadje los zit.

Goed verhaal weer van Simon van der Geest. Vlot geschreven, avontuurlijk en ondertussen goede onderwerpen om over na te denken. Wat is er nu zo bijzonder aan de mens als je als robot ook kunt werken en functioneren? Ze zeggen niet voor niets dat muziek en liefde krachtig is én verbindt. Dat mis je als robot.
Bijpassende illustraties van de veelzijdige en alles kunnende Martijn van der Linden.

Op Spotify is zelfs nog een bijbehorende playlist te vinden. Ik heb ergens gelezen dat de muziek in het audioboek is opgenomen waardoor een mooie afwisseling ontstaat. Niet zelf geluisterd, maar de audioliefhebbers willen dat vast uitproberen? ;-)

Benieuwd naar het volgende deel, dat nog niet uit is helaas.

Meer recensies van Irene