Leuk idee toneellezen

Irene 14 januari 2020
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg onder de indruk was van het verhaal zelf. Er wordt best wel wat tijd overgeslagen in het verhaal en ik kan mij voorstellen dat dit voor een kind misschien niet altijd fijn is. Ik neem aan dat de kinderen op de basisschool zitten, maar toch vond ik het apart dat ze alleen reizen met de trein en ook nog zonder vervoersbewijs. Een personage legt wel uit dat dat niet de bedoeling is, maar toch vond ik het apart.

Het idee toneellezen vind ik erg leuk. Kinderen kunnen op deze manier oefenen met verschillende rollen en lezen op toon. De tips voorin dit boek zijn daarom zeker van toegevoegde waarde.
Een ander pluspunt zijn de recepten voor de taart en de madeleines, al had ik ze zelf achterin het boek geplaatst in plaats van midden in het verhaal.
2,5/3 sterren

Meer recensies van Irene