Als je een boek wilt knuffelen dan weet je dat het een goed boek is

Iselleleest 11 oktober 2020
*****
'Hij die vasthoudt (Long Acre-serie deel 4) - Roni Loren'

Sprakeloos... Dat is wat ik ben... Niet handig als je iets over een boek wilt vertellen. Maar ik ben dus serieus een beetje aangedaan. Aangedaan omdat ik weet dat ik echt afscheid moet nemen van deze fijne personages die Roni Loren gecreëerd heeft. Aangedaan omdat ik ze stuk voor stuk in mijn hart gesloten heb... Maar aan al het leuks komt nou eenmaal een eind, dus laat ik eens wat vertellen over dit boek.

Vanaf de eerste bladzijde had dit boek mij al in zijn greep. Ik betrapte mezelf er zelfs op dat ik dit boek wilde knuffelen... En als je een boek wilt knuffelen dan weet je dat het een goed boek is... Toch? Ik denk van wel.

En weet je wat ik ook denk? Ik denk dat ik het nu toch echt eens over die mannen, in deze serie, wil hebben. Want weet je wat het is met die mannen? Het zijn dus stuk voor stuk ontzettend lieve mannen. Hot ook wel. En daarnaast écht boyfriend material. Zo ook Ash. Hij is ook echt weer zo'n topper.
Hij zegt dingen als: 'Je bent babyvosjeskoffie.' en 'Als zij niet met jou samen willen zijn omdat je "te veel" bent, betekent dat alleen maar dat zij niet genoeg zijn.'
Dat is toch gewoon onwijs lief? Ik vind het lief.
En ook Kincaid vind ik lief... Én een topper. Beide personages zijn goed uitgewerkt en tijdens het lezen leer je ze goed kennen.
Het zijn beide hele sterke personages die al voor de schietpartij een enorme rugzak bij zich droegen. Het is dan ook onwijs mooi om te zien dat juist díe rugzak de fundering is voor hun sterke vriendschap. De vriendschap die in dit boek centraal staat.

Dit laatste deel bevatte, in mijn ogen, het beste verhaal. 'Save the best for last,' zeggen ze weleens toch? Nou dat vind ik in deze serie wel echt opgaan. Dit verhaal had echt alles en ik leefde onwijs mee met Kincaid. En ben zo trots op de groei die zij heeft doorgemaakt.
Ook vond ik het fijn dat de andere personages in dit laatste deel weer terugkwamen. Iets meer dan in de voorgaande delen... Het klopte gewoon.

Dit boek klopt gewoon. Een mooie afsluiter van een fantastische serie. Ik heb er onwijs van genoten en kan alleen maar zeggen dat ik het een aanrader vind. *****

Meer recensies van Iselleleest