Stil van...

Iselleleest 04 januari 2020
Heel soms, heel soms dan vind je een pareltje van een boek. Dit boek was er zo een.
Ik ben er dan ook nog helemaal stil van. Dit boek had het namelijk allemaal...

De schrijfstijl was onwijs fijn. En daardoor vloog ik echt door het boek heen.
Kristin Hannah schrijft zo dat je ook echt met de personages gaat meeleven.
In het begin van het boek heb je ook continue het gevoel dat er wat gaat gebeuren. Iets ergs... En dat gebeurd ook. Ik vond het ook wel echt heftig.

Ik wist ook niet wat ik van te voren kon verwachten, want ik heb het ebook jaren geleden al gekocht. En nu op gevoel gekozen deze te lezen.
Geen flaptekst gelezen van te voren, dus ik ging er helemaal blanco in. En dat heeft echt enorm positief uitgepakt. Wellicht dat ik dit ook wel vaker ga doen, want het veel meer een verrassing van wat er komen gaat. Vaak creëren flapteksten een bepaalde verwachting en daardoor kom je soms bedrogen uit. Óf je kan het boek al voorspellen. Dat had ik nu helemaal niet. Dus wat dat betreft wellicht een aanraden voor jou: Lees een boek zonder dat je de flaptekst kent.

Wat mij ook zo aansprak aan dit boek was de character building. De ontwikkeling die alle personages doormaken, is echt enorm. Komt waarschijnlijk ook door het tijdsbestek waarin alles gebeurd, maar alles komt uiteindelijk onwijs mooi samen. Hierdoor had ik ook echt een soort gevoel van trots, trots dat de personages zo ver gekomen zijn. Want sommige personages zijn echt diep gegaan.

Vorig jaar begon ik het jaar met een leesdip. Deze dip heeft toen een aantal weken aangehouden, maar ik weet zeker dat ik dit boek toen had moeten pakken. Dan was ik meteen uit die leesdip gekomen. Het was voor het eerst sinds Harry Potter, welke ik ruim 10 jaar geleden voor het eerst gelezen heb, dat ik niet kon stoppen met lezen. Dat het mij niet interesseerde dat ik maar weinig zou gaan slapen. Want hey, 2 kleine kinderen die nog niet altijd doorslapen en per definitie vroeg wakker zijn, is niet bevorderlijk voor nog ééééén hoofdstuk dan.
Maar voor dit boek maakte ik die uitzondering. En ik heb er absoluut geen spijt van. Een mooi begin van het jaar 2020.

Dat er nog maar vele pareltjes op mijn pad mogen komen dit jaar. En zo niet? Dan ben ik blij dat ik dit boek gelezen heb... Want dit was echt een boek waardoor ik weer de bevestiging kreeg hoe fijn en ontspannen lezen kan zijn.
Nog de beste wensen iedereen! Dat het maar een fijn leesjaar mag worden.

Meer recensies van Iselleleest