Recensie: De reis van de jonge ossenhoeder - Regina Linke

Iselleleest 23 maart 2024
Een jonge ossenhoeder, zijn familie-os en een konijn, die ze in zijn tuin ontdekken, helpen elkaar in het dagelijks leven. De gesprekken tussen de drie vrienden leiden tot wijsheden die herkenbaar en waardevol zijn voor jong en oud. Een verhaal over goede en vreedzame relaties, met de natuur, de ander en jezelf.

'Soms kun je maar iets heel kleins voor iemand doen...

... en dat kan het verschil maken.'

Regina Linke kan het verschil maken. Met 'De reis van de jonge ossenhoeder' maakt ze het verschil. Regina Linke is een Taiwanees-Amerikaanse kunstenaar en is gespecialiseerd in de hedendaagse Chinese gongbi-schilderkunst: een oudere oosterse vorm van zeer verfijnd en stijlvol penseelschilderen. Ze wilde een boek uitgeven voor haar zoontje. Een boek dat antwoorden geeft op allerlei grote vragen - over leven en dood, liefde en angst, eerlijkheid en vergevingsgezindheid, over wat het betekent om mens te zijn. Dat werd dít boek.

'Als we blijven vasthouden aan wie we nu zijn, veranderen we nooit in wie we zouden kunnen worden.'

Een boek dat prachtige wijsheden bevat. Quotes die aanzetten tot nadenken en antwoord geven op die grote vragen.
Het is een boek dat aanvoelt als een warme deken met precies de juiste les op het juiste moment. Een boek dat je erbij kunt pakken wanneer je het nodig hebt. Als je richting nodig hebt in het leven. Houvast.
Het helpt om even te onthaasten. Om gewoon even te zijn. In het moment.

'Wat je ook doet, stel jezelf altijd de vraag: "Geeft het mij een blij hart?"'

Ben je op zoek naar een hartverwarmend, tijdloos boek, met prachtige illustraties, wat je áltijd cadeau kunt doen? Dan zit je met dit boek áltijd goed. Tenzij iemand het boek al heeft natuurlijk... Een perfect cadeauboek voor lezers van 'De jongen, de mol, de vos en het paard'. ****

Meer recensies van Iselleleest