Recensie: Een zomer vol belofte - Jenny Hale

Iselleleest 18 februari 2024
Tien jaar na het overlijden van haar opa keert Meghan terug naar het strandhuis dat hij haar heeft nagelaten.

Algauw ontmoet ze de mysterieuze Toby Meyers, een lokale ondernemer. Hij is een beetje in zichzelf gekeerd, maar al snel is er een klik. Terwijl Meghan en Toby dichter naar elkaar toe groeien, voelt Meghan langzaam het begin van een nieuwe toekomst.

Wat ze alleen niet weet, is dat ze op het punt staat een geheim te ontrafelen dat al tientallen jaren verborgen is gebleven - een waarheid die het leven van Meghan en Toby voorgoed zal veranderen...

'"Wat je hoort, is kalmte," fluisterde hij zacht als de zeebries. "Daar verlangen we allemaal naar, ook als we het niet beseffen."'

Een beetje zomer in de winter. Dát is wat 'Een zomer vol belofte' ons brengt. We volgen Meghan Gray op een dieptepunt in haar leven. Samen met haar chocoladekleurige labrador Charlie, haar trouwe metgezel, en haar hartsvriendin Tess, die al sinds haar kindertijd haar vertrouwelinge is, vertrekt ze naar het zonnige Hatteras Island. Op de Outer Banks.
Daar bevindt zich het oude vissershuisje dat Meghan van haar opa geërfd heeft. En dát is de bestemming van hun roadtrip. Een zoektocht naar rust en kalmte.

En die rust en kalmte weet Jenny Hale perfect te vangen met haar woorden. De zinnen, de alinea's. Die samen dit verhaal vormen. Haar schrijfstijl voelt aan als een warme deken. Heerlijk cosy. Fijn. En brengt pure ontspanning. Alsof je zelf ook aanwezig bent op de veranda van de bungalow met bruine shingles op het dak, aan de rand van de Atlantische Oceaan.

Je voelt de worstelingen van Meghan. Ze voelt zich verloren en weet niet goed hoe ze haar leven vorm of richting moet geven. Bestemming onbekend. Maar al snel komen Rupert en Toby op haar pad. Waardoor dit verhaal nog meer diepgang krijgt.

Het verhaal is alleen een beetje als eb en vloed. Het ene moment zat ik er helemaal in, maar het andere moment bleef ik op afstand. Het mist soms wat geloofwaardigheid en sommige ontwikkelingen zijn nét iets te toevallig. Tóch is het heerlijk leesvoer voor in het zonnetje. Een beetje zomer in de winter. ***

Meer recensies van Iselleleest