Een mengeling van Cheers en Le sang des autres

JandeBoer 01 mei 2024
Kling klong, de bel van het café gaat dus er komt weer een gast aan voor dit heel bijzondere café. De eigenaren en bediende, de gasten, het is een komen en gaan het café in en uit, en naar het verleden en weer terug. En soms naar de wc, dat ook. Ik vond het een heel bijzonder boek, waarin je mee gaat leven met de karakters, je door het magisch realisme alles met een korreltje zout neemt en het café helemaal voor je kan zien. Cheers, vanwege de vaste gasten die in en uit lopen, en door de interessante relaties die ze hebben. Le sang des autres van Simone de Bouvoir vanwege het reizen in de tijd, en wat dat te betekenen kan hebben voor een individu.
Een tip voor wie dit boek wil lezen: gebruik de pagina met de namen van de hoofdrolspelers voorin het boek. Wij zijn niet gewend aan Japanse namen waardoor het soms lastig is om weer voor de geest te halen wie wie is. Hou dat een tijdje vol tot je de namen in je hoofd hebt en geniet verder van dit erg interessante boek.

Meer recensies van JandeBoer