Naslagwerk.

Jane 19 september 2023
Frida Ramstedt is een vakvrouw, en dat merk je aan haar boeken, dat staat voor mij buiten elke discussie.
Ze heeft bovendien een prettige manier van schrijven.
Ik wist dat er geen foto’s in haar boek(en) zouden staan, maar wel tekeningen, en die laatste staan er dan ook veelvuldig in.

Dit is een prachtig boekwerk, en toch ben ik niet helemaal blij, ergens is er m.i. iets verkeerd gegaan bij de (mijn?) interpretatie van de titel en de ondertitel.
Beide titels hebben nl. de belofte tot een ander soort boek in zich.
Ik had me erg verheugd op dit tweede boek omdat ik hulp en handigheidjes van een professionele interieurdesigner had verwacht voor de inrichting van diverse kamers.
Haar eerdere boek, dat ik ook heb, maakt deze belofte meer waar dan dit exemplaar.
Dit boek bevat plm. 10 bladzijden, helemaal op het eind, met interieurstylingsadviezen.
De overige, bijna 300 bladzijden, staan vol met allerhande informatie over een grote hoeveelheid meubels, met tussen de meubelinformatie hier en daar ook nog wat interieur tips.
Je kan het zo gek niet verzinnen of een meubel(onderdeel) staat erin, van kleerhangers tot bijzettafels, uitleg over matrasveren tot bureaustoelen en de materialen waar deze van gemaakt kunnen zijn.
Het boek is een prima naslagwerk voor als je een bepaald meubel wilt aanschaffen, en als je meubels wilt gaan maken of (ver)kopen zou het een leuk (beginners) leerboek zijn.
Het is een fijn meubelnaslagwerk om in je (in dit boek goed beschreven) boekenkast te hebben staan, maar niet helemaal het boek dat het volgens de titel beloofde te zijn.

Meer recensies van Jane