Teleurstellend (voorlopig?) einde van de reeks

Janneke Bouwman 19 maart 2024
Tess Gerritsen heeft de meeste van haar fans denk ik niet echt een plezier gedaan met dit voorlopig (?) laatste deel in de Rizzoli/Isles-serie. De toegevoegde waarde van de avonturen van moeder Angela Rizzoli is nihil en haalt zelfs het niveau van het boek naar beneden. Dit deel hoort thuis in een niemendalletje, zowel qua opbouw van plot als in uitvoering. Af en toe tenenkrommend slecht.
Daar tegenover staat een evenwichtig uitgewerkt verhaal rondom de moord op Sofia Suarez. Om deze misdaad op te lossen moeten Rizzoli en haar partner Frost diep gaan. Toch verbaast het me dat de uiteindelijke ontdekking van de waarheid zolang heeft moeten duren; je zou toch denken dat ervaren rechercheurs ook in die richting hun pijlen hadden gericht. Als lezer weet je eigenlijk halverwege waar de dader gezocht moet worden.
Al met al een teleurstellend einde van de reeks. Ik ben heel benieuwd of er nog nieuwe delen te verwachten zijn, maar dan hoop ik wel dat de auteur de magie van de eerste boeken weer terug weet te vinden.

Meer recensies van Janneke Bouwman