Wisselwerking van Bertina Mulder

Janny Portma 06 juli 2019
Wisselwerking is de debuutroman van Bertina Mulder.

Het verhaal heeft 2 totaal verschillende verhaallijnen die uiteindelijk op meer dan 1 manier samenkomen.

Aan de ene kant gaat het over Sjoerd die samen met zijn beste vriend Zom voor een afstudeerproject een flashmob organiseert. Aan de andere kant gaat het over Arend, een bejaarde man wiens vrouw ernstig ziek is en een operatie moet ondergaan. Ogenschijnlijk lijken ze dus niets met elkaar te maken te hebben, maar dat verandert al heel snel.

Het verhaal zit goed in elkaar en is erg eigentijds, met zijn drone, mobiele telefoons (waar Arend niet mee om weet te gaan), freerunners, flashmob tot aan het uit de kast komen van Sjoerd. Dit alles is erg vlot geschreven en zal ook vooral de jongere generatie aanspreken, maar ook ik (met mijn 48 jaar) kon hier erg van genieten.

Met zijn 200 bladzijden heb ik dit boek in 1 ruk uitgelezen.

Meer recensies van Janny Portma