Heerlijk boek, tijdsbeeld, voor mij als lezer, associaties.

Jos Fransen 29 mei 2020
Associaties; film noir, 'Een mens van goede wil' van Gerard Walschap, 'Forest Gump' en 'The Shawshank Redemption'.
Het tijdbeeld, de sfeertekening is goed neer gezet, de karakters zijn niet echt uitgediept, maar hoeft (moet) ook niet in dit geval, wat mij betreft, al is het karakter en zijn de gedachten van de hoofdpersoon best inlevend voor de lezer opgetekend
Ik las hier in een recensie 'veel geleuter', dat klopt, maar dat maakte het voor mij juist extra leuk, die eenvoudige conversaties, doen bij mij een glimlach opkomen en roepen bij steeds de drie laatst genoemde associaties op. De hoge moraal van de anti held in contradictie met sommige van zijn handelingen/keuzes die hij doet/maakt, deze geven juist een leuke kwinkslag. Het plot van het boek is typisch Amerikaans, de klassieke Amerikaanse films.
Als lezer zit je niet op het puntje van je stoel, maar desondanks is het boek toch echt spannend van het begin tot het eind, maar niet met de sneltrein vaart de hedendaagse thriller, best een verademing, al ben ik persoonlijk een liefhebber van de Scandinavische thriller.

Meer recensies van Jos Fransen