Geslaagde Scandinavische thriller

Jos Fransen 02 januari 2022
Femicide is het derde boek dat ik van Pascal Engman heb gelezen, Femicide is het tweede deel van de Vanessa Frank trilogie.
De personages in de thrillers van Pascal Engman zijn zeker niet eendimensionaal of zijn niet even snel neer gezet, je leert de personages echt goed kennen (dat denk je als lezer in ieder geval). Een zeer prettige schrijfstijl en spannend van af het begin tot het eind en dat geldt voor alle drie de boeken.
Femicide is qua opbouw wel erg vergelijkbaar aan het standalone thrillerdebuut Patriotten, de schrijver tovert in de ontknoping van beide boeken uit de hoge hoed jammer genoeg een te bedachte/geforceerde wending (om de lezer versteld doen staan?), toch is Femicide evenals de andere twee boeken aan te raden als een spannende thriller.

Meer recensies van Jos Fransen