Een keiharde thriller... meer dan gewoon een thriller.

Jos Fransen 02 januari 2022
'De onversneden waarheid' is zeer spannende keiharde thriller, het is geschreven vanuit de ik-persoon.
Het betreft zonder enige twijfel een thriller, maar in de thriller is het ook een misdaad roman, een beschrijving van een gesloten milieu van drugs en misdaad. Naast de keiharde misdaad, gewetenloosheid is er de bescherming van ernstig mishandelde vrouwen (en hun kinderen) o.a. middels een opvanghuis. De schrijver moet dit milieu op de een of andere manier enigszins kennen volgens mij.
De opbouw middels de hoofstukken is intelligent opgebouwd, eerst vanuit de ik-persoon (als lezer ben je heel dicht bij de ik-persoon dan een hoofdstuk met datum terug in de tijd, waarin een gebeurde situatie wordt verteld. Het gebruik van deze herhaalde hoofdstukstructuur, werkt echt fantastisch voor de lezer en vergroot de impact van dit boek, De ik-persoon is een kwetsbaar beschadigd persoon die opgroeit in een zeer gewelddadig ziek milieu, maar tevens is de ik-persoon iemand met een ijzersterk karakter, keihard, uiterst doelgericht, liefdevol. Deze thriller is heftig en intens en heeft mij als lezer echt geraakt, jammer dat het eind wat afgeraffeld lijkt, maar misschien komt dat omdat je als lezer nog even een mooi einde wilt

Meer recensies van Jos Fransen