Deel 3 niet meer kunnen weg leggen, ik zit nu met ontwenningsverschijnselen.

Jos Fransen 27 mei 2020
De Broederschap trilogie is de spannendste trilogie die ik ooit heb gelezen.
Ingar Johnsrud zorgt als schrijver, dat je als lezer geheel wordt mee gesleurd/onder gedompeld in het verhaal, vooral in de laatste twee delen zit je als lezer op het puntje van je stoel (ik in ieder geval). Het grote geheel is zeer complex, ontzettend knap in elkaar gezet. Wat de schrijver zeker is gelukt om je als lezer helemaal te kunnen verplaatsen, mee te leven met bijv. de belangrijkste hoofdpersoon inspecteur Fredrik Beier. Persoonlijk vind ik het derde deel het beste deel..

De epiloog roept bij mij irritaties op, dit 'grapje' (?) wordt de laatste tijd vaker gebruikt in thrillers, ook in films, vaak te ver gezocht (om je als lezer, kijker in schokkende verwarring achter te later().

Meer recensies van Jos Fransen