Ik kijk uit naar het volgende deel

Jos Fransen 22 januari 2022
Zeer prettige schrijfstijl, niet alleen maar eendimensionale actie, spanning, de hoofdpersonages zijn goed neer gezet, als lezer leer je ze 'echt' kennen. Als lezer leer je vooral inspecteur Martin Juncker kennen al komt zijn voormalige partner Signe Kristiansen ook goed uit de verf., hun privé leven (beslommeringen) spelen echt een rol in het verhaal, ze zijn dus niet even toegevoegd om deze personages even neer te zetten met een achtergrond.
De stagiaire Kristoffer Kirchs en de jonge agente Nibiha Khalid zijn niet zomaar enkele bijfiguren, volgens mij wordt hun rol, karakters in de komende delen (hoop ik) meer uit gediept. Het is zeker een spannende thriller, maar het eind gaf mij toch een wat katerachtig gevoel en voelde erg ongeloofwaardig, net of de schrijvers het even niet meer wisten, een beetje een vreemde spanningsboog en dan verdwijnt er ook nog zomaar een persoon(?).

Meer recensies van Jos Fransen