Prachtige roman of goede thriller

jclarijs 15 april 2024
Normaal gesproken hou ik niet zo van thrillers, maar dit boek was erg mooi! Ik heb het in 2,5 dag uitgelezen. Het boek volgt Lotte die na de onverwachte zelfmoord van haar man op zoek naar zijn identiteit. Deze zoektocht blijkt gecompliceerd en verwikkeld in de politieke- en oorlogssituatie in het voormalig Joegoslaviƫ van de jaren 90.
Het boek heeft mijn ogen geopend voor deze recente geschiedenis en wat ik hier allemaal niet van weet.
Toch vind ik de delen van het boek die het een 'thriller' maken enigszins overbodig. Ik denk dat ik dit boek 5 sterren had gegeven wanneer het in romanvorm was uitgegeven en de reis en zoektocht van Lotte 'naar' haar overleden man beschreef.

Meer recensies van jclarijs