Een intrigerende psychologische thriller!

Je@net 01 maart 2024
Anna O. – Matthew Blake

Anna Ogilvy was een vijfentwintigjarige schrijver met een mooie toekomst. Tot ze vier jaar geleden zonder duidelijk motief haar twee beste vrienden doodstak. De tabloids noemen haar ‘Schone Slaapster’, omdat ze vanwege een zeldzame aandoening sinds die fatale nacht in diepe slaap verkeert.

Dr. Benedict Prince is forensisch psycholoog en de laatste hoop van het OM om de zaak-Anna O. op te lossen. Als het hem lukt haar wakker te krijgen, kan ze eindelijk terechtstaan. Als Anna na verloop van tijd tekenen van leven begint te vertonen, moet hij zien te ontdekken wat er destijds is gebeurd. Anna is de enige die weet wat er die nacht is voorgevallen, en Ben de enige die de waarheid naar boven kan halen. Maar door wat er aan het licht komt, komen beiden in groot gevaar...

“Anna O. pleegde de misdaad van de eeuw.
Nu is het tijd om haar wakker te maken…..”

De intrigerende cover en dito achterflap lieten er meteen al geen twijfel over bestaan, dit boek moest ik gewoon lezen! Want kun je een moord plegen in je slaap en zo ja, kun je daar dan aansprakelijk voor gesteld worden?

Anna O. is een psychologische thriller met een voelbare onderhuidse dreiging. Naarmate het verhaal vordert komt er ook meer vaart en spanning. Er zijn cliffhangers, plotwendingen en theorieën die uiteengezet worden en dat maakt het verhaal van Anna O. tot een boeiend geheel.

Het verhaal wordt verteld vanuit wisselend perspectief, afgewisseld met dagboekfragmenten van Anna zelf. Hierdoor beleef je het verhaal vanuit verschillende invalshoeken, waarbij het de auteur lukt om je voortdurend op het verkeerde been te zetten, te laten twijfelen aan alles en ook nog eens constant van mening te doen veranderen.

De schrijfstijl is vlot en het verhaal laat zich prettig lezen. Wel is het zaak om de aandacht er goed bij te houden, want voor je het weet mis je een klein detail van iets dat later in het grote geheel blijkt te passen.

Is Anna O. schuldig of onschuldig? Om dat te kunnen beoordelen zul je zelf het boek moeten lezen!

Deze debuutthriller van Matthew Blake smaakt naar meer en zijn naam is er dan ook zeker één om in de gaten te houden.

4 ★

Bedankt HarperCollins voor dit recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Je@net