Aangename leesuurtjes voor de liefhebber van (historische) romans!

Je@net 07 april 2024
De vrouwen van het wijndomein - Linda Winterberg

Wiesbaden, 1951. Samen met haar zussen Bille en Lisbeth heeft Henni de wijnfabriek van haar familie door de moeiljke jaren na de oorlog weten te loodsen. Inmiddels gaat het haar zowel zakelijk als privé voor de wind. Hun mousserende wijn wordt steeds bekender, ze is gelukkig getrouwd met Georg, die de wijnkelder runt en met wie ze haar eerste kind verwacht. Maar dan keert op een dag Henni’s echtgenoot terug, die tijdens de oorlog in Rusland vocht en als verloren werd beschouwd. Opnieuw staat de toekomst van de zussen en het familiebedrijf op het spel…

De vrouwen van het wijndomein is deel twee in de serie over de drie zussen van het wijndomein. Door de korte terugblik in het begin is dit boek eigenlijk ook prima zelfstandig te lezen. Maar het toffe van een serie is juist om er helemaal in te duiken om zo alle personages te leren kennen en dus raad ik je toch aan om lekker met deel één te beginnen.

De mooie cover spreekt meteen tot de verbeelding, subtitel en achterflap maken echt nieuwsgierig naar dit tweede deel:
‘Een veilige haven, een nieuw leven en een bijzondere terugkeer’

De schrijfstijl van de auteur is wederom vlot en beeldend. De locaties worden uitgebreid en levendig beschreven en dat geeft een mooie indruk van de omgeving en het naoorlogse leven van die tijd.

Henni, Bille en Lisbeth zijn interessante personages met eigen karaktereigenschappen. De drie vrouwen zijn elk op eigen wijze op zoek zijn naar hun plek in het leven. En zoals dat met zussen gaat zorgt dat soms ook voor onenigheid en botsingen. Het is mooi om de persoonlijke groei te zien die de zussen doormaken en hoe ze uiteindelijk door alle gebeurtenissen toch ook dichter naar elkaar toe groeien.

En ook nu weer is er volop drama en romantiek en wordt het zelfs heel even een beetje spannend. Kortom, De vrouwen van het wijndomein is een aanrader voor de liefhebber van (historische) romans en zal dan ook zeker voor een paar aangename uurtjes leesplezier zorgen!

4 ★

Bedankt HarperCollins voor dit recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Je@net