Een prachtig prentenboek dat helemaal past in deze tijd!

Je@net 06 februari 2023
Deze rots is van ons – Kate en Jol Temple

Er is geen plek op onze rots
Dus is het gek om te zeggen
Er is hier ruimte voor iedereen
Hup, ga weg! Nu meteen!
Er is hier niemand die zomaar zegt
Welkom thuis.
Lees dit bijzondere boek en lees het opnieuw, maar dan van achteren naar voren. Ontdek hoe elk verhaal twee kanten heeft.

Naast de prachtige tekening van de rots met otters, valt de tekst ‘Elk verhaal heeft twee kanten’ meteen op als je dit boek bekijkt.

Al bladerend door het boek zijn de illustraties een lust voor het oog; mooi van kleur, gedetailleerd en over de hele pagina. En al lezend zijn het opnieuw de prachtige illustraties die de tekst goed weergeven en zelfs versterken.

Wanneer je het boek van voor naar achter leest overheerst er eerst verbazing en verwarring, is dit de boodschap die middels een prentenboek aan kinderen gegeven moet worden: ‘Wij wonen hier al en voor jullie is er geen plek’? Tot je aan het eind van het boek als lezer het verzoek krijgt om het boek nogmaals te lezen, maar nu van achter naar voren. En dan wordt alles duidelijk, dan begrijp je de bedoeling en zie je dat elk verhaal inderdaad twee kanten heeft.

Een prachtig prentenboek dat helemaal past in deze tijd om jong én oud te laten zien dat elk verhaal twee kanten heeft.

Meer recensies van Je@net