Leuk, zonder al te veel geweld en spanning!

Je@net 30 juni 2022
Gele zomer – Nellie Mandel

Op Prince Edward Island verdwijnt het zoveelste meisje, deze keer een jonge Amerikaanse. Politiechef Arletta Browning en haar team worden door pers en publiek aangesproken over dit jaarlijkse fenomeen. Tegelijk moeten ze een fraudezaak oplossen waar een van de vooraanstaande burgers van het eiland bij betrokken is. De verdwijningszaak wordt een wedloop tegen de tijd, maar ook de persoonlijke relaties van Arletta komen in het gedrang.

Dit is niet het eerste boek over het eiland en het politieteam van Prince Edward Island, en ondanks dat ik de eerdere boeken niet gelezen heb, was dat niet storend. Gele zomer is wel het eerste deel van een nieuwe trilogie met politiechef Arletta in de hoofdrol. Arletta is een interessant personage en ik zou in de volgende twee delen graag meer over haar te weten komen.

Gele zomer kent twee verhaallijnen, één over het vermiste meisje Sara en de tweede over een fraudezaak. Van mij had het vermiste meisje zelf nog iets meer aandacht mogen krijgen, Sara bleef nu wat onderbelicht.

Het verhaal begint boeiend, maar daarna vond ik het lastig om goed in het verhaal te blijven. Ik haalde personages door elkaar en moest daardoor af en toe even terug bladeren. Dat de dader al vrij snel met naam en toenaam bekend is, vond ik geen probleem. Ik miste enkel toch wel iets van de spanning die een thriller voor mij wel mag hebben. De ontknoping leverde gelukkig wel weer wat spannende momenten op.

Dus als je wel van thrillers houdt, maar liever niet met al te veel geweld en spanning, is dit een perfect boek voor jou!

Meer recensies van Je@net