Mooie feelgoodroman over liefde, vertrouwen en tweede kansen!

Je@net 06 maart 2024
Liefs van mij – Jessica Saunders

Rachel Miller heeft haar leven prima op orde. Doordeweeks schittert ze in de rechtszaal, in het weekend moedigt ze langs het voetbalveld haar kinderen aan. Toegegeven, ze leeft wel een beetje op de automatische piloot, maar dat betekent ook dat niks de idylle kan verstoren. Toch?

Dan duiken er ineens oude foto’s en liefdesbrieven op van haar en haar highschoolsweetheart, Jack. Je weet wel, die ex die ze niet meer hoeft te zien, maar die inmiddels een wereldberoemde filmster is geworden. Als de bladen en blogs vol staan met herinneringen aan haar oude ik, moet Rachel op zoek naar een nieuwe versie van zichzelf. Iedereen weet: oude liefde roest niet. Maar Rachels skills op liefdesgebied zijn wél een beetje roestig…

De cover sprak me meteen al aan en de achterflap maakte erg nieuwsgierig naar het verhaal. In zo’n geval moet je niet te lang wachten met lezen, maar meteen gaan beginnen!

De schrijfstijl van de auteur is beeldend en luchtig met hier en daar wat humor. Samen met de niet al te lange hoofdstukken zorgt het ervoor dat het boek prettig weg leest.

Het verhaal wordt verteld in twee verhaallijnen waarin heden en verleden elkaar telkens afwisselen. Hierdoor leer je de personages steeds iets beter kennen en begrijpen. De liefdesbrieven die je tussendoor te lezen krijgt zijn een erg mooie aanvulling hierop.

Rachel en Jack zijn twee interessante, krachtige personages die goed uitgewerkt worden en de spanning tussen hen beide blijft het hele verhaal door erg boeiend.

Liefs van mij is een mooie feelgoodroman over liefde, vertrouwen, keuzes maken en tweede kansen. Een debuut dat nieuwsgierig maakt naar meer!

4 ★

Bedankt HarperCollins voor dit recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Je@net