Het blijft lachen met Max!

Je@net 30 september 2020
Max Modderman 5 Op glad ijs – Matt Stanton

In elke klas heb je er één: de gangmaker, de lolbroek, de grappenmaker. En in Max’ klas is híj dat! Hij is misschien niet de slimste, maar wel de grappigste! Max vindt veel dingen leuk, maar aan één ding heeft hij echt een hekel: sport! En nu moet hij tot zijn afgrijzen meespelen met het ijshockeyteam. Er is toch niks leuks aan uitglijden en een bevroren kont krijgen? Max is van plan om dan maar een legendarische ijshockeyer te worden. Alleen…hoe doe je dat eigenlijk wanneer je nog nooit geschaatst hebt? Max heeft altijd een lach op zijn gezicht, maar nu begeeft hij zich op glad ijs!

Max en zijn vrienden maken in dit nieuwe avontuur weer van alles mee: grote mislukkingen, een worstelende neushoorn genaamd Roxanne, nepnieuws en kleedkamers vol met popcorn. Meester IJzinga is terug, al ziet hij er opeens wel heel anders uit!

En ook al is dit het vijfde deel in de serie, elk boekje is los te lezen. Ik vind het een heerlijke serie om samen met de kinderen te lezen. De verhaaltjes zijn grappig en sluiten prima aan bij de belevingswereld van de kinderen. Max is 11 jaar, maar de serie is ook met jongere kinderen goed (voor) te lezen.

Uitgever: harpercollins.nl

Meer recensies van Je@net