Tunnels -2- Terug

Je@net 23 maart 2024
Terug – Mel Hartman

Alsof haar leven al niet genoeg overhoop gegooid werd toen George Borg ontdekte dat ze Tunnels kan zien, en bovendien als enige Matroos door die Tunnels naar andere werelden kan gaan. Nee, ze krijgt nog een paar verrassingen voor de kiezen. Zoals de terugkeer van haar moeder, die haar als baby bij een weeshuis achterliet. En dan wordt ze ook nog eens ontboden bij de Schoonmaker, dé grote baas van alle Arken waar Matrozen opgeleid worden en buitenaardsen opgevangen worden. Slechts een handvol mensen weet wie de Schoonmaker is of waar hij zich bevindt; hij wordt door mysterie omhuld. Zal George ooit terugkeren naar de Ark die ze als haar thuis is gaan zien? Zal haar moeder eindelijk al Georges vragen beantwoorden?

‘Terug’ is na ‘Heen’ het slotdeel van de spannende Young Adult Urban Fantasy ‘Tunnels’. En net als het eerste deel heeft ook ‘Terug’ een super gave cover die zeker erg aanspreekt en samen ‘Heen’ een mooi geheel vormt.

Deel twee gaat verder waar deel één gestopt is en hoewel het op zich afzonderlijk te lezen is, zal het duidelijk aan leesplezier winnen als je beide boeken op volgorde leest.

De schrijfstijl is prettig en het verhaal leest wederom lekker vlot. Het was al even geleden dat ik ‘Heen’ las, maar ik zat ook nu weer meteen in het verhaal en werd helemaal meegenomen in de gave fantasy wereld die Mel met Tunnels heeft neergezet.

Het hoofdpersonage George, een leuke stoere meid die niet op haar mondje is gevallen, is goed neergezet en uitgewerkt en ook de andere personages komen helemaal tot leven. Ieder heeft een eigen persoonlijkheid en is daardoor duidelijk herkenbaar.

Daarnaast heeft ‘Terug’ een mooie verhaallijn en een goed opgebouwde spanning. Naar het eind toe verliep het mij alleen net iets te vlot en te gladjes, daar had voor mij nog wel wat meer spanning in gemogen. Neemt niet weg dat ik een heerlijke tijd gehad heb met George in deze gave fantasy wereld en de serie met veel plezier gelezen heb!

4 ★

Bedankt Hamley Books voor dit recensie-exemplaar in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Je@net