Prachtig debuut

11 april 2018
Bloed en Beenderen. De titel trok meteen mijn aandacht bij de winactie. Na een stuk te hebben gelezen was ik enthousiast, dit was volgens mij een prachtig boek. Uiteindelijk was ik één van de gelukkige winnaars van het boek.

Het verhaal wordt verteld vanuit drie personages, namelijk Zélie, Amari en Inan. Hierdoor leest het verhaal erg lekker weg en je beleeft gebeurtenissen vanuit verschillende personages. Zélie was mijn favoriete personage, omdat ze zo brutaal, onbezonnen en een echte vechter is.

Adeyemi heeft veel onderzoek gedaan naar de Afrikaanse cultuur. Dit komt terug in het boek door onder andere het gebruik van de taal en de verschillende volkeren die in het verhaal. Naast de Afrikaanse cultuur heeft Adeyemi een hedendaags thema verwerkt in het boek: tolerantie. Dit heeft ze gedaan naar aanleiding van het politiegeweld in Amerika.

Zijn mijn hoge verwachtingen waargemaakt? Zeker weten! Bloed en beenderen is een prachtig geschreven debuut met sterkte personages en een goed verhaal met diverse plottwists. Adeyemi heeft de personages en de omgevingen echt tot leven kunnen wekken door haar schrijfstijl. Eenmaal begonnen in het boek, kon ik het moeilijk wegleggen en bleef ik door lezen.

Uiteindelijk kan ik niet meer doen dan dit boek 5 sterren geven, dat is wat het verdient. Ik kijk nu al uit naar het tweede deel.

Meer recensies van