Verslingerd

Jess 04 juni 2020
Lucy en Kikker hebben een relatie, maar deze komt onder druk te staan als Kikker (oftewel Olivier) een duet moet opnemen met Laura, een knappe zangeres. Naast de zorgen die ze heeft dat Laura het mogelijk op haar vriendje heeft voorzien, kampt ze met een socialmedia verslaving, en is er zowel thuis, als in het Fort, als in haar verdere vriendenkring van alles aan de hand. Er gebeurt veel in dit boek.

Zoals ik in mijn recensie van verkikkerd ook al vond, is mijn mening nog steeds hetzelfde. Ik vind Lucy een vervelende hoofdpersoon. Ik vind het bijzonder dat Kikker zo gek op haar is/blijft ondanks haar kinderachtige grillen en pruillip gedrag, ze is vaak onredelijk en kruipt maar wat graag in de slachtofferrol.
Kikker is me nu net weer té serieus, té perfect en té betweterig, hij gedraagt zich constant als de volledig stabiele in de relatie die constant de 'volwassene' van de twee is. Alsof hij haar de kneepjes van 'een relatie hebben' probeert te leren.
Verder gaat het over talloze andere onderwerpen, waarvan de een meer diepte geeft in het verhaal, dan het andere, maar zoveel verschillende dingen buitelen over elkaar heen dat het wat rommelig wordt.
Verder is het verhaal ondanks dat makkelijk te volgen en schrijft Lisette wel met een goede dosis humor. Dus evengoed is Verslingerd een fijn boek om lekker ontspannen te lezen op vakantie, aan het strand of in je opblaaszwembadje.

Meer recensies van Jess