Electra

Jess 03 mei 2020
Het zesde boek van de zeven zussen verloopt volgens dezelfde formule als haar voorgangers.
We leren Electra kennen en de manier waarop zij in het leven staat, wat in dit geval verslaving, rijkdom en eenzaamheid met zich meebrengt.
Electra stamt af van de Masai en heeft haar roots in Kenia. Daar volgen we het verhaal van Cecily, een naïve jonge vrouw die op reis gaat naar haar peetmoeder in de Happy Valley.
Hoewel de verhalen nogal langdradig kunnen zijn en sommige passages niets toevoegen aan het geheel, zou het boek teveel van de hak op de tak springen wanneer je deze passages eruit zou laten.
Het enige mini irritatie factortje die ik op zou kunnen/mogen noemen, is het dat 'ik hou van je' relatief losjes gebruikt wordt in het verhaal, zo snel zelfs, dat het de geloofwaardigheid aantast, en dat vind ik zonde.
Ondanks dat kleine puntje is het een waardig vervolg op de zussen reeks, niet mijn favoriet, maar zeker super!
Verder kijk ik enorm uit naar het volgende deel!

Meer recensies van Jess