Geweldig einde van de serie

JLAngelica 24 maart 2024
"De koning van de hel" is het laatste deel in de Koninkrijk der Zonden-serie. Het slot van een trilogie met Emilia, Toorn, alle andere prinsen van de hel en de bijhorende demonen.

In dit laatste deel gaan we verder met Emilia's leven. Deze is volledig overhoop gehaald, nadat ze ontdekte dat haar zus nog leeft. Voordat ze de demonen uit haar verleden onder ogen kan komen, moet Emilia eerst Prins van Toorn op gaan eisen. Als een hooggeplaatst lid van Huize Hebzucht wordt vermoord, gaan Emilia en Toorn naar de demonenrechtbank. Daar komt het bewijs naar voren dat Emilia's zus Vittoria de moordenaar is en al snel is ze de vijand van de Zeven Cirkels. Ondanks het verraad is Emilia van plan om er alles aan te doen om haar zus vrij te pleiten. Hierdoor komt ze er achter wie haar zus werkelijk is.

Net als voorgaande delen weten Kerri Maniscalco goed hoe het verhaal weer opgepakt moet worden. In dit verhaal draait het niet alleen om Emilia's zus, maar ook om de liefde tussen haar en Toorn. Dit zorgt voor hier en daar wat spicy scenes, maar dit is goed in balans ten opzichte van het verhaal. Je ziet namelijk ook een mooie ontwikkeling bij die twee. Zoals altijd weet Maniscalco je als lezer goed vast te houden in de spanning van het verhaal. Met de verschillende twisten in het verhaal wil je graag verder lezen.
Dit alles gebeurt met een heerlijke schrijfstijl, waarbij het beeldend wordt geschreven, maar toch ook wel vlot. Emilia en Toorn weten toch weer een plekje te krijgen in je hart bij het lezen. Dit slotdeel weet op een mooie manier hun verhaal te sluiten, al is er wel een open eind, waardoor er vragen zullen zijn over bepaalde dingen.

Al met al is "De koning van de Hel" een heerlijk slotdeel van de serie die antwoorden geeft, maar ook weer vragen oproept. Een mooi einde van de serie als je het mij vraagt.

Meer recensies van JLAngelica