Hoe een klein boek toch een gigant kan zijn

John van Hal 17 augustus 2022
Het is een boek wat voor mij verschillende interessante gevoelens losmaakt. In de positieve zin weliswaar.
Het begin waarbij de 2 hoofdpersonages werden geïntroduceerd, Okjo-Ri & Cleo, ging het voor mij gevoel beetje vlotjes. Soms te. Het was al vrij snel duidelijk dat de 2 hoofdpersonages werden klaar gestoomd voor iets groters. Alle 2 proberen ze op hun manier hun volk te helpen.

Niet dat hoe het beschreven werd niet mooi was, in tegendeel. Maar het had voor mijn mening nog wel iets voller aangekleed mogen worden. Maar dat kan ook liggen aan mijn persoonlijke smaak. Ik hou er van als er soms een langere aanloop wordt genomen.

Het deed niks af aan de sfeer van het verhaal. De personages pasten vreemd gezegt goed in hun omgeving. Puzzelstukjes vielen op zijn plek.
De personages hadden naar mijn gevoel al heel wat meegemaakt. Maar stonden toch sterk in hun schoenen. De personages waren echt sfeervol

De eindstrijd, wat ook heel erg past in het thema balans tussen goed & kwaad was best mooi kleurrijk beschreven.
De kortere aanloop die ik net even beschreef werd nu eigenlijk weer goed gemaakt.
Toen het hoofdpersonage Okjo-Ri de strijd in ging.

Meer recensies van John van Hal