Subtiliteit & Gelaagdheid

John van Hal 31 juli 2022
Je zou in eerste instantie denken zo aan de titel dat het een kinderboek is.

Maar het heeft een mooie gelaagdheid en subtiliteit die het je duidelijk maakt dat je het daarin mis hebt.
Of ik moet het zelf helemaal mis hebben.

Dikke Tot, het hoofdpersonage. Is een Tot. En net zoals alle andere Totten haalt hij plezier en eer uit het werken. En helpen van anderen. Vanuit Totsmania trekt hij net zoals de andere Totten de weide wereld in aan de andere kant van de regenboog.

Dikke Tot komt terecht in een vreemd land waar werken een schande is. En daarnaast komt hij achter een duister geheim. En dat zet zijn leventje op zijn kop.

Hoe Gé de personages beeldend neerzet is om te genieten. Ik zie ze direct voor me.
Het doet me glimlachen.

De wereld is zeer creatief ontworpen en vormgegeven. Waar ik graag eens zou willen rondlopen. Ik zou me steeds verbazen vermoed ik.

Dit boek, geschreven door de Bard van de Lage landen , is zeer aan te raden.

Meer recensies van John van Hal